استان قم ،500 شهید سید دارد که مرقد مطهر اکثر این بزرگواران در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) می باشد و بقیه در گلزار شهدای شیخان،امام زاده ابراهیم و...حتی در روستاهای استان می باشد.شهدای سادات از اقشار مختلف می باشند روحانیت معظم،فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان،ورزشکاران و...اما وجه مشترک ایشان انتساب به ائمه معصومین (ع) می باشد که همگی از اولاد و ذریه پیامبر اکرم(ص) می باشند وستارگان زهرایی آسمان شهادت محسوب می شوند.اولین شهیدمجتهد سید قم که  تقدیم انقلاب اسلامی شد شهید حضرت آیت العظمی سید محمد رضاسعیدی می باشد              

 

پیام  شهید درباره حضرت امام خمینی (ره):

آیت الله سعیدی علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) داشت. دربارة امام (ره) گفته بود:« به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطرة خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت.»

« حضرت امام شبیه ­ترین عالمان نسبت به ولی­الله، امام زمان علیه السلام وآباء طاهرینش می باشد.»

« مرا بگیرید و به بند و حبس کشید تا آن­وقت از من سلب مسئوولیت شود، چه اگر آزاد باشم فریاد می زنم، حقایق را می گویم و افشاگری می کنم. من این لباس را پوشیده­ام و از بیت المال امرار معاش می کنم که پاسدار اسلام و وفادار به رهبرم، امام خمینی باشم ..... بنابراین باید فریاد بزنم و جز این چاره­ای ندارم»

منبع : روزها و رویدادها / جلد اول/ ص 473

البته متقابلا امام خمینی(ره) هم علاقه عجیب وکم نظیری به این شهید عالی مقام داشته اند که قسمتی از نامه ایشان چنین است:

باسمه تعالی
خدمت ذی شرافت جناب مستطاب سید العلماء الاعلام آقای سعیدی دامت افاضات

 

من از افرادی مثل شما آن قدر خوشم می آید که شاید نتوانم عواطف درونی را آن طور که هست ابراز کنم. من قادر نیستم عواطف امثال شما را جواب بدهم

از دیگر شهدای سادات و عالم استان قم میتوان حجج الاسلام سید نواب صفوی ،سید مصطفی خمینی ،سید محسن روحانی را نام برد  که  در آینده ای نزدیک در کتاب سادات شهید به سیره زندگانی این امام زادگان دوران معاصر میپردازیم.

 

نگاهی کوتاه به فعالیتهای دبیر خانه سادات شهید استان قم

این دبیرخانه که ستادی مردمی محسوب می شود شامل اقشار مختلف فرهنگی (اعم از خانواده های شهدا، ایثارگران ،سادات و...) می باشد، با حمایت و مشارکت نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برنامه هایی را برگزار می نماید که مهمترین آنها عبارتند از:

1.یادواره سادات شهیداستان قم درهرسال (با مشارکت سازمان صداوسیمای مرکز قم)

2.نمایشگاه سادات شهیداستان در نمایشگاه بزرگ یاد یاران(با همکاری سپاه علی بن ابیطالب)

3.جمع آوری ، اسناد،خاطرات و وصایای سادات شهید

4.زیارت سادات شهید در عید غدیر ومراسم دعای ندبه

( (محفل دعای ندبه سادات شهید درمسجدالمهدی عج(قم-  خ 20 متری امام حسین (ع)   

 

درهمین راستا دبیرخانه سادات شهید, خادم افتخاری می پذیرد.

شماره های تماس: 2941300-  09127501875