http://www.isaar.ir/images/modules/stars-0.gifمراسم زیارت سادات شهید در قم برگزار شد
همزمان با عیدبزرگ غدیرخم مراسم زیارت شهدای سادات و دعای ندبه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور با حضور بر سر مزار 500شهید سادات استان قم برگزار شد .

 

مراسم زیارت سادات شهید در قم برگزار شد

همزمان با عیدبزرگ غدیرخم مراسم زیارت شهدای سادات و دعای ندبه با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور با حضور بر سر مزار 500شهید سادات استان قم برگزار شد.

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: هیچ کس در بندگی و عبودیت نتواسنت از علی بن ابیطالب (ع) سبقت بگیرید و ذریه ایشان نیز به مولایشان امیر المومنین (ع) اقتدا نموده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد میردامادی اضافه کرد: در هر جنبش و قیامی علیه طاغوت سادات سبقت گرفته اند نمونه آن انقلاب اسلامی و در راس آن امام خمینی (ره) است و ایشان بودند که فرمودند: فرزندان فاطمه نمی گذارند اینها (رژیم طاغوت) هر کاری بخواهد انجام دهد . این رژِیم زیر بار ظلم و ستم نمی رود.

 وی ادامه داد: در جهاد در راه خدا نیز سادات حضور چشم گیری داشتند و امروز 500شهید سادات استان نمونه آن رشادتها می باشد.

 وی اضافه کرد: تنها یک نفر در دنیا شایستگی لقب امیر المومنین را داشته و دارد و آن علی بن ابیطالب (ع) می باشد در زیارت روز غدیرامام هادی(ع) از امیر المومنین (ع) نقل می کنند زایدی مردم در اطراف علی (ع) یک ذره بر عزت ایشان نیفزود همانطور که پراکنده شدن آنان از گرد علی (ع) ذره ای ازعزت ایشان نکاست چرا که علی (ع) عزت خویش را از خدا به وایطیه بندگی خویش دریفات کردو ابه این عظمت رسید.

این عزت و عظمت از ویژگی های علی بن ابیطالب است و شهدای سادات نیز از ایشان الگو گرفتند و با بندگی خالصانه به درگاه خداوند به این عظمت دست یافتند.

این مراسم با حضور خانواده های شهدای سادات و مردم شهید پرور قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره ) قم برگزار شد و شرکت کنندگان بعد از مراسم با حضور بر سر مزار شهدای سادات که با پارچه ها و بنرهای سبز مزین شده بود به ضمن قرائت فاتحه به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کردند.

در این مراسم رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، رییس بنیادحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی دیگر از مسوولان استان نیز حضورداشتند.

این مراسم به همت بنیادشهید وامور ایثارگران و با مشارکت دبیرخانه سادات شهید برگزار شد.